Doorgaan naar hoofdcontent

Designing

LIB ontwerp 1Ontwerp 1 voor mijn Life is Beautiful quilt. De grote effen ecru vlakken zijn de stitcheries. Daarom heen komen dan de patches:
 blok ontwerp 1  blok ontwerp 1b 
Deze blokken komen om en om in de quilt. De stitcheries zijn 6”x6” in dit blok.
LIB ontwerp 2

Ontwerp 2 gaat ook uit van de stitcheries van 6x6 inch, maar de hoekdriehoeken zijn groter waar door het meer in verhouding is tussen de ecru blokken denk ik. Dit zijn dan de blok ontwerpen: blok ontwerp 2b blok ontwerp 2a
Welke indeling heeft jullie voorkeur? Het doel is de stitcheries zo goed mogelijk uit te laten komen. 

Reacties

Daniëlle zei…
Lekker gewerkt?!! Ik ga voor optie 1, geen idee, kan het niet verklaren, ik luister naar het stemmetje binnenin hihi!! Euhh... wel veel driehoekjes hoor! Maar ik geloof dat ik die beter vind passen bij de grootte van de stitcheries. Veel succes met beslissen en hopelijk krijg je nog meer reacties. Mooie dag verder, groeten, Daniëlle
Inge Slaats zei…
Nou nou, wat een ontwerpdrukte hier! Knap hoor Marianna, dat je dat zelf kunt, ik ben van het namaken. Ach, ieder z'n talent hè LOL
Ik moest ook even glimlachen toen ik door de rest van de blog heen bladerde, wat een bezig bijtje ben jij, zeg en met veel dingen tegelijk bezig...... vind ik dus superleuk!
Overigens ga ik ook voor optie 1.
Fijne dag!
katrien zei…
Mooi idee voor de LIB blokjes.Ik vind ze beiden mooi.
tiny zei…
Hoi Marinanna, wat een ontwerp heb je er van gemaakt. Ik ga voor ontwerp nr 2 , vind de eerste te druk, maar ja wie ben ik. Succes met het kiezen.
Mooi ontworpen hoor. Ik zou versie 2 kiezen. Door de lijnen in het ontwerp wordt je blik als het ware naar de stitcherietjes getrokken. En dat was toch net je bedoeling.
Terray zei…
Wauw....mooi uitgewerkt hoor.
Ik zou voor optie 1 gaan. Qua kleur denk ik dat je stitcheries mooi uit komen.
Succes ermee

Groetjes
Tertia
Anoniem zei…
Hoi Marianna,
Wat een mooie kleuren gebruik je.
Ik zou voor optie twee gaan.
Is wat 'rustiger' voor de oogjes.
Denk dat bij ontwerp 1 de aandacht meer naar de driehoekjes gaat ipv naar de stitchery. Succes met kiezen hoor! Groetjes Laura
Tournesol zei…
Ze zijn prachtig, die LIB stitcheries en leuk dat je er zelf een ontwerp voor hebt gemaakt.
Ik ga absoluut voor ontwerp 2: de reden is, dat het een veel rustiger ontwerp is, waardoor de stitcheries zelf beter tot hun recht komen.
Je zult uiteindelijk toch zelf moeten beslissen, want ik zie dat de meningen verdeeld zijn. Succes ermee!
sylvia zei…
Wat knap dat je zelf kunt ontwerpen, ik ben net als Inge, van het namaken!
zelf zeg ik altijd: ik ben handig, maar niet creatief!!
jij wel, geweldig!!
enne.....ik ga voor nummer 2....;;))
Anoniem zei…
Hallo Marianne,
Ik zou voor ontwerp 2 gaan. In het eerste ontwerp gaat de aandacht naar de tussenbaantjes, in het tweede ontwerp wordt je oog vanzelf naar het blokje getrokken.
Succes,
Lies Bos

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p