Doorgaan naar hoofdcontent

My quilt corner

PICT0149 (Small)      PICT0150 (Small)
Ok, al heel lang bedacht om eens mijn quilthoekje in dit huis te laten zien op mijn blog! Ineens viel het me weer in dat ik dat nog vast moest leggen (nu het zo netjes opgeruimd is)! Dus maar ff gedaan! Dus ja, dan twee berichtjes ineens op één dag hier! O ja, ik ben hier bezig met de kleine blokjes van de Dear Jane aan het knippen en plakken. Nou ja, plakken….met freezer paper dan he! Werkt zo makkelijk! Ik print het patroontje uit op freezer paper vanuit de software en dan strijk ik de malletjes tegen de verkeerde kant van de stof en dan rest me nog het uitknippen en aftekenen. Op die manier kan ik blokken al voorbereiden voordat ik ga naaien. Ik hoef nog maar enkele blokken dus heb ik mezelf beloofd dat ik eerst alle blokken nu klaar maak voordat ik er zelfs maar eentje ga naaien! Dan zijn die 169 klaar voor je het weet…..7_20_9 

Reacties

Carin zei…
Leuke quiltcorner en succes met je DJ blokjes !!
tiny zei…
leuk quilthoekje heb je, en gelukkig gaat het met jou ook iets beter. Ja als je je suiker goed op orde hebt voel je je ook een heel ander mens.En bij hangt natuurlijk alles met elkaar samen. Geniet maar lekker van een weekje samen rondlummelen.

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p