Doorgaan naar hoofdcontent

Klein werkje

PICT0295 (Small)Tja, als de grote werken af zijn wil je toch weer wat nieuws beginnen en als manlief dan toch al twee keer gevraagd heeft om een quiltje in het quilthuisje, wat doe je dan? Juist ja, dan ben je een gehoorzame (huis)vrouw, die rustig dat in een weekendje in elkaar frutselt! Zo gezegd zo gedaan! De stitchery is een gratis patroon van Gail Pan. In de linker kolom op haar blog kun je deze vinden, bij nog enkele gratis kerst patroontjes van haar hand. Daar heb ik ook de kerst patronen van vorig jaar vandaan voor de Christmas Wishes quilt. Nog even en die kan ook weer hangen! PICT4244 (Small)O ja, als jullie nog wat leuks willen bekijken…..ik heb een leuke YouTube kanaal ontdekt van de Missouri Quilt Co. en daar een link naar toe gezet op mijn blog. Ze hebben hele leuke patronen zonder malletjes, dus strippen naaien op een bepaalde manier en dan bv driehoeken eruit snijden en weer aan elkaar naaien. Ook staat er een leuke video van de sterblokken die ik laatst voor twee quilts gemaakt heb. Nu was alleen het grote vierkant in de hoeken als Ă©Ă©n geheel gelaten! Ik wil binnenkort nog een paar simpele quiltjes maken voor mijn beste vriendin, die oma is geworden en die strippen methode lijkt me wel wat. Daarbij doen de stofjes het echt, dus die komen dan ook leuk uit! Ik heb nog wel wat roze over…..ja, het is een meisje en ze houden vooral ook echt van roze voor meisjes! Komt goed van pas! Nee, vervelen hoef ik me niet voorlopig! Een kijken of ik vandaag nog ff dit quilt in een AFFO kan veranderen met een leuke strippen rand eromheen of zo!

Reacties

Hennie zei…
Mooi klein werkje leuk om even tussen door te maken.
Groetjes Hennie.
Miriam zei…
I love your Christmas tree stitchery, Marianna!
mclaire zei…
Bravo, très joli blog et beaucoup de belles réalisations

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p