Doorgaan naar hoofdcontent

Kadootjes

PICT1284 (Small)
Ja, zoals jullie al hadden kunnen lezen is Flopke op 1 maart 2 jaar geworden. Normaal kopen we dan een klein kadootje, maar dit jaar lukte dat niet, want de winkels die het hadden waren steeds uitverkocht. Maar afgelopen week zag ik de beoogde knuffel en heb hem gelijk voor haar gekocht. Het is haar lievelings knuffel en ze heeft hem al vanaf haar puppytijd. Toen nog het kleine formaat, maar toen ze groter werd had hubby de grootste knuffel voor haar gekocht. Die is dus wel aan slijtage onderhevig en laatst zaten de oogjes erg los, dus ja, een nieuwe was welkom. Voor de gein het in laten pakken, zodat Flopke het kon uitpakken! Nou, dat was spannend hoor! Het papier alleen al was heel interessant! Ze heeft hem helemaal zelf eruit gepulkt!
PICT1292 (Small)  PICT1294 (Small)          
Ook mijn eigen kadootje is binnen! Uit de USA!
PICT0003 (Small) 
.....en wat schertst mijn verbazing toen ik in mijn eigen FT box dook? JA! Die felle rode is van een oudere lijn en past er perfect bij door het motiefje! Dus op zoek gegaan naar dat stofje, voor wat extra meters, en ook nog kunnen vinden! Helemaal geweldig, want ik vind deze nieuwe stoffenlijn heel mooi, maar wel erg zoet. Ik denk dat het saai wordt zonder dat extra felle rood erin! En gelukkig heb ik daar in het verleden goed van ingeslagen! Dus er zijn nog meer varianten voor in deze BOM randen quilt! Zoals onderstaande lapjes, die van een eerdere serie zijn, maar nog wel in Nederland verkrijgbaar, dus nog maar ff erbij gekocht!
PICT0001 (Small)
O ja, ik ben ook nog bezig geweest hoor! Vooral met borduren deze maand! Ik doe mee met een Stitch A Long (SAL) en dan krijg je eens per maand een patroontje wat je moet uitborduren. Nu had ik een tijdje geleden op de Albert Cuyp markt goedkope evenwave stof gevonden en daar een paar meters van mee genomen. Die wilde ik nu eens gebruiken om dit soort projectjes op te borduren. Het is fijner geweven als de gewone borduurstof, maar ik vond het zelf wel erg mooi worden door dat fijnere geweven. Dus na een badje in een pan thee had het de juiste kleur (was eerst erg wit). Ok, er zitten wat foutjes in door telfouten, maar in het geheel is dat niet storend, dus heb ik het maar zo gelaten! Momenteel kan ik toch niet foutloos werken nu mijn hoofd nog niet op orde is na die mini TIA van laatst. Manlief vond dat ik er een quiltje van moest maken voor in ons quilthuisje, maar van het eerste borduurtje had ik geen stofjes in de kleuren die ik gebruikt had, dus toen maar een tweede gemaakt en daar precies de kleurtjes bij gezocht van een lapje van Fig Tree dat ik nog had liggen (niet zo moeilijk met een voorraad krat). Ook wat meer geƫxperimenteerd met verloopgaren, leuk hƩ.
PICT1316 (Small)  PICT1315 (Small) 
En ik ben ondertussen ook flink verder gegaan met mijn  Cirque des Cercles, kijk maar:
21012011 sm20-3-2011 (Small)  
Best een eindje verder he, sinds januari! Hij wordt zo MOOI en het is zo LEUK om te doen! Moet wel wat gedoseerder ermee aan de gang zijn, maar ach, dat went ook wel hoor! Ik wissel alles iets meer af en daardoor ben ik ook wat meer buiten te vinden in het park met Flopke en dat vindt zij helemaal niet erg! Zeker niet nu het zonnetje zo lekker schijnt, dus ik ga zo lekker buiten spelen...

Reacties

Terray zei…
Ohhhhhhhhhhh al die stofjes!! Wat mooi......Ik benijd je hoor
En Flopke ook al zo verwend!!

Groetjes
Tertia
willeke zei…
Leuk hoor, voor flopke een cadeau op maat. En zelf ook nog wat cadeautjes, dat is niet mis. Gaat het nu wat beter met je?
DaniĆ«lle zei…
Al is het al weer een poos gelee, toch nog van harte met die doerak! Prachtige stofjes heb je weer gekocht! Mooie dag, liefs, Daniƫlle
Jantine zei…
Wat een schitterende stofjes en ja, je hebt gelijk, die iets fellere kleuren fleuren het op!
Anoniem zei…
Eindelijk weer eens even gelezen op je blog, en wat een leuke spullen laat je weer zien zeg. Prachtige stofjes, en heel mooi borduurwerk! Leuk! Veel plezier ermee.

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p