Doorgaan naar hoofdcontent

Tijd loopt niet.....tijd vliegt!

Ja, ik vind tijd een item dat veels te snel voorbij vliegt! Nog even en we gaan weer de donkere dagen voor kerst in! Geen zomer gehad, dus elk zonnestraaltje pak ik zoveel mogelijk. Nu ik weer regelmatig Nordic Walk neem ik sinds een week ook Flopke mee. Het is even wennen voor haar om vooruit aan een langere lijn te lopen en dan ook nog niet te trekken! Geeft dus best wat stress voor die kleine, dus aan het einde, voor we naar huis lopen mag ze lekker los stoeien op het grote speelveld en heerlijk rollebollen! Nou, dat doet ze met verve!
  PICT0044 (Small) 
En ik? Ik GENIET!!!!

Qua quilten ben ik me helemaal toe aan het leggen op het in elkaar zetten van mijn Dear Jane en ik ben nu weer bezig met 2 rijen aan de lap van 5 te zetten, dus hopelijk heb ik morgen een lap te showen van 7 rijen als dat nog op een foto past! Verder ben ik wat bezig geweest met het in elkaar proberen te prutsen van het eerste (midden) blok van de MBOM. Nou, das nog niet simpel, ook al doe ik het op de hand!
PICT0098 (Small)

Omdat de kleur in het midden niet goed uit kwam en het accent anders kwam te liggen, ben ik opnieuw begonnen en heb ik het groen en ecru gewisseld van het middelste deel. Natuurlijk ligt het even stil nu ik de Dear Jane weer een stapje op weg moet helpen, maar goed als voor 15 oktober de blokken in elkaar zitten heb ik misschien ff tijd om met deze BOM verder te gaan! Ik heb maar een schema gemaakt hoeveel ik in welke tijd moet afmaken wil ik dus op 31 december de Dear Jane in elkaar hebben! Want ja, ik moet nog best ook wel wat blokken en driehoeken maken! Dan heb ik nog een jaar om hem te quilten, want februari 2013 wordt ik 50 en dan moet ie af zijn. Gelijk ook op tijd voor de grote tentoonstelling waar deze quilt voor is aangemeld, maar dat had ik al eens verteld! Vond het wel een leuk streven en het stimuleert me enorm!

Ik heb ook ff flink gespaard de laatste maanden, oa. voor EQ7, en dat heb ik mezelf vandaag cadeau gedaan,
image
dus hopelijk komt het volgende week binnen! Gelijk maar wat extra lapjes besteld voor de MBOM  want ik hou niet zo van randen die uit heel veel stukjes bestaan. Ok, één naadje kon nog wel, want anders hield ik wel héééél veel stof over! Gelukkig hadden ze nog stof van mijn Buttercup serie! Ook heb ik wat extra stof besteld in twee kleuren voor bij een Jellyrol die ik van hubby gehad had in Zutphen (Astor Manor), maar wat is het moeilijk om dan online de kleur uit te kiezen. Nu maar hopen dat het een beetje past! Ze hadden geen stof meer op voorraad om erbij te vergelijken helaas!

En er is een stoffenserie uit van Lynette Anderson, die gebaseerd is op de quilt Scandanavian Christmas, die ik nog moet maken, dus daar gelijk een leuk paddenstoelen stofje van gekocht! En er is weer een nieuwe stoffenlijn uit van Fig Tree, mijn favoriete ontwerpster, dus ik heb mezelf getrakteerd op 2 charm packs. Wist je dat je daar een leuk formaat quiltje mee kunt maken? Zonder al teveel extra’s te hoeven kopen? Tja, soms is het handig om boeken speciaal voor deze pre-cuts te hebben, dan weet je gelijk wat je kopen moet om iets te kunnen maken! Dus boeken kopen scheelt ook nog geld! LOL! Maar deze projecten moeten wel even wachten natuurlijk tot na 1 Januari! Jane gaat voor!

Reacties

tiny zei…
Nou je hebt jezelf wel lekker verwend. EQ7 , veel plezier ermee. Ik heb hem ook, maar doe er gewoon te weinig mee, het vraagt voor mij heel veel tijd, moet iedere keer weer kijken hoe het ook weer moet. Gewoon doen zeg ik dan tegen mezelf maar ja....dat gaat niet altijd op. Succes met je DJ .
Groetjes Tiny

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p