Doorgaan naar hoofdcontent

Veldhoven

Gisteren ben ik naar de OEQC in Veldhoven geweest. Zoals altijd was het weer een geweldige tentoonstelling. Ik mistte alleen wel de grotere namen uit het buitenland, zoals voorheen vaak georganiseerd werd, maar misschien is dat deel gekoppeld aan de tentoonstelling in mei nu het gesplitst is. Je kon ook merken dat er minder winkeltjes waren. Waar voorheen de grote zaal gevuld was met winkeltjes en de kleine met quilts was het nu andersom. Maar evengoed het bezoeken waard hoor!

Eerst langs alle winkeltjes geweest, wat ik zelf gewoon het hoogtepunt vind, want ik ben er gek op om te zien wat er eventueel allemaal voor nieuwe spulletjes zijn. Ik was zelf op zoek naar nieuwe stofjes met beige en rood en had daar een apart kaartje voor gemaakt, zodat ik bij slechter licht toch goed de kleuren kon inschatten! Dus de aankopen zijn goed gelukt. Wat klosjes garen die ik nodig had en een paar stofjes in de juiste kleur (en gelijk de goede lijn ontdekt die precies die kleuren heeft) en een pakje milliners naalden! buit 2013 OEQC okt

Nog leuke reacties gekregen op mijn publicatie in de Quilt+Zo en de nodige mensen weer gezien! Ook eindelijk eens mijn vriendin uit het zuiden ontmoet, die voor de eerste keer naar deze beurs kwam!

En toen maar eens een broodje gaan eten. Daarna nog heel even terug voor wat foto’s van kraampjes die ik vergeten was en toen óp naar de quilts. Het Quilters gilde had een deel van de tentoonstelling met haar oude quilts en je kon echt het tijdsverloop in de stofkeuze van die quilts zien. Heel leuk! En gelukkig hing hun mooie antieke er ook, waar ik altijd al helemaal gek van ben! Ooit ga ik er zo eentje maken! Ik moet wel 200 worden om alles te maken wat ik in mijn koppie heb, maar toch! Ooit…..
                                             PICT0040   PICT0041
En de quilt die voor mij de publieksprijs had mogen winnen was deze, een combi tussen kruissteek borduurwerk en applicatie:
                              PICT0044   PICT0044b
Een dag met een gouden randje weer! Nu weer lekker aan het prutsen, inspiratie genoeg opgedaan!
Tot de volgende keer!

Reacties

tiny zei…
Mooie stofjes heb je gekocht, en wat een mooie quilt is dat van Petra Prins, geweldig ben benieuwd hoe het je vergaat met het maken. Er waren inderdaad hele mooie quilts te zien, en je krijgt inderdaad inspiratie om minstens 200 te worden. (lol). Groeten Tiny

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p