Doorgaan naar hoofdcontent

Lekker knutselen!

Ja, ik heb de hele week wel wat om handen gehad. Ik kan nog niet alles laten zien, want het waren/zijn kadootjes. Maar eentje heb ik net weg gebracht naar mams, dus die mag nu wel online! Dit is een zentangle mapje. Dus een mapje om al je zentangle pennen, potloden en kaartjes in op te bergen. En nu mijn mams ook druk is met oefenen, moest er natuurlijk een leuk opbergmapje komen! Ik heb mijn tekening, die ik afgelopen week gemaakt had op muslin, als voorkant gebruikt. Zus-lief wil er ook eentje, dus die is nu in de maak en die ga ik van de week afleveren als ze op bezoek is bij moeders. Maar die is nog niet af, dus even geduld! Als ie afgeleverd is en goed gekeurd dan laat ik die ook zien. Die is niet met een tekening maar met borduurwerk geïnspireerd op haar eigen werk, dus zentangle-inspired-art (ZIA).
PICT0004 (Medium) PICT0001 (Medium)

En verder heb ik gisteren avond nog even snel mijn schoot tafeltje gemaakt. Ik weet niet meer hoe deze dingen echt heten, dus als jullie het weten mag je het mij vertellen! Ik had hem een paar weken geleden bij de Action voor bijna niks gekocht. Nou de kwaliteit was daar ook naar hoor! Dus wat gebeurde er? Ja, precies, alle statische piepschuim balletjes vielen eruit (wat niet erg handig is met een los lopende hond in huis) en de stof liet bijna helemaal los van het bord. Dus even een nieuw kussentje gebrouwen met wasbare vulling in een dicht genaaide hoes! En daarom heen een mooie hoes gemaakt, waarvan ik de hoeken heb ingestikt om er meer vorm in te krijgen en het zo beter vast te kunnen lijmen, want ik heb geen nietmachine waarmee je dit soort stevig hout kunt bewerken.Gelukkig had ik nog goede lijm in huis voor stof! Goed ingedroogd is dit nu het resultaat:
schoottafeltje2 (2) schoottafeltje2 (1) 
Zo kan ik ook op de bank lekker knutselen en handig eten als ik, zoals nu, weer eens met mijn beentjes omhoog moet zitten! Ze zijn heel handig, maar moeten dan wel tegen een stootje kunnen he! Twee uurtjes werk was het en zo goed als nieuw weer in gebruik!

Dus ik ga vandaag maar eens verder aan mijn projectje…..een zentangle opberg mapje/etuitje voor mijn zus maken.

Fijne moederdag allemaal!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p