Doorgaan naar hoofdcontent

Ramadan en verwend!

Ramadan is de vastenmaand voor de islamieten en die begint in Nederland morgen, afhankelijk van de maanstand. Traditie getrouw maak ik dan altijd het eerste weekend Ramadansoep, oftewel Harira, ook al vast ik zelf niet mee (is verboden voor zieken). Niet dat ik islamiet ben, maar dat is een erfenis van vroeger toen mijn buurmeisjes/ vriendinnen dat wel deden en ik altijd werd uitgenodigd om mee te eten ‘s avonds. Een klein feestje was dat zeker, vooral de eerste avond! Dus sta ik daar altijd even bij stil in deze tijd, als een soort jeugdsentiment.

Dus vanochtend samen met manlief naar de islamitische slager/toko geweest en lekker hamburgertjes gehaald (die zijn heerlijk apart gekruid), want daar had manlief wel zin in morgen tijdens het voetballen! Lekker patatjes erbij en smullen maar! En toen de ingrediënten en bijgerechten voor de soep, het pakje Harira van Maggi, wat groenten en natuurlijk Chebekia, honingkoeken die vaak alleen tijdens Ramadan gemaakt worden en bij de soep gegeten worden (vaak samen met dadels). Voor ons een rare combinatie, maar lekker dat het is en voedzaam! En manlief was ineens verdwenen….stond ie achter een kast baklava in een bakje te doen….voor mij, bij de Marokkaanse mint thee, dat ik altijd na het eten in deze tijd drink of gewoon ‘s middags omdat het lekker is! Hij weet echt wel wat ik super lekker vind en waar hij mij dus echt mee verwennen kan! Lief he!
Die soep heb ik vanmiddag lekker even alvast gekookt, zodat ik vanavond zo aan kan schuiven, na wat opwarmen:ramadan 2014

Verder werd ik gisteren gebeld door mams dat mijn zus een pakje had gestuurd voor mij! Samen opgestuurd met wat spulletjes voor haar, dus zij ook lekker verwend! Vandaag ben ik het gaan ophalen en dit zat erin:loomarmbandje voor vingerhoedLoomarmbandjes voor mijn vingerhoed, zodat die niet op de grond kan vallen! Ik heb hem al aan het lange touwtje geknoopt! Binnenkort krijg ik een extra porceleine vingerhoed, dus een extra bandje was dus wel handig.Maar vooral die uitgebreide/brede vind ik zelf erg mooi! Mijn zus heeft weer erg haar best gedaan! Leuk patroon geknoopt en zelfs klosjes ertussen bekleed met dezelfde elastiekjes als voor het loomen! En allemaal naaibedeltjes, een cm maatje, een lief hartje, een naaimachinetje en een grote schaar! Kan er bijna mee knippen! En leuke pareltjes ertussen door geweven! Ik vind hem dus geweldig! Nu is het alleen nog wachten op mijn mooie Meeuw hand frame en ik kan aan de slag! Welke quilt wordt de eerste die ik ga quilten?

Verder zat er ook nog wat anders in het pakje, een setje waterkwastjes. Je kunt deze gebruiken om de lijm op te lossen die je gebruikt bij applicaties plakken. Soms wordt het geheel zo hard dat het moeilijk naaien is (heb je dus ook teveel lijm gebruikt zoals ik) en met een klein beetje water los je dat dus letterlijk op! Er komt zo weinig water, met dat kwastje, dat je stof niet helemaal nat wordt maar genoeg om de lijm wat op te lossen! En ik kreeg nog een pennenset voor het zentangle/doodelen! Ik had alleen een paar pennetjes gekocht om op stof te kunnen werken, maar nu heb ik alle diktes om ook op papier te kunnen tekenen! En zelfs ook nog op zwart karton, want ze heeft er ook nog een witte stift bij gedaan!
kadootje ellen 062014 gevuld tanglemapje
Nou, als je dat geen verwennen noemt! Lijk wel jarig! Mijn dag kan niet meer stuk! Ik weet wel wat ik ga doen dit weekend! Lekker alles uitproberen natuurlijk!
Fijn weekend allemaal!

Groetjes,
sign2

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p