Doorgaan naar hoofdcontent

Ontwerpjes en een AFFO

quilthuisje
Ok, kon vannacht weer eens totaal niet slapen en wat doe je dan als je toch wat stiller moet zijn? Ja, dan ga je lekker rommelen op de PC en ontwerpen maken! Zo heb ik dit ontwerp gemaakt met een blok uit de SBS. Ik had dit blok genomen omdat het patroon zoveel laagjes lijkt te hebben en dat effect lijkt dan net alsof je een quilt hebt of zo. Snap je het nog? Ik loop erover te denken om in 2011 een jaarreeks te gaan maken van gratis patronen voor een quilthuisje. Nu wil ik even van jullie weten of bij jullie (als je dus een quilthuisje hebt) de maat ook max 21x26 cm is? Op die maat heb ik mijn ontwerpen gemaakt, dus als je het leuk vind geef een gil, dus laat een berichtje achter, en misschien kun je dan in 2011 wel 12x een gratis patroontje bij me komen ophalen! Tja, wil wel weten of al die moeite zin heeft natuurlijk! 

O ja, had ook nog een weekend AFFO……hubbies quiltje!
PICT0304 (Small) (2)

Reacties

Terray zei…
Het idee vind ik heel erg gaaf, maar waar kan je zo'n quilthuisje vinden. Want die heb ik (nog)niet. Valt hij ook zelf te maken??

Groetjes
Tertia
Craftluver zei…
Eh, ik heb hem gekocht via een dame op (geloof ik) Costa. Ben je daar lid van? Ja he?
Terray zei…
Bedankt voor de info.
Ik zal eens rond gaan neuzen.
IngridR zei…
Ja, leuk. Als je de patroontjes niet te moeilijk maakt....
Anoniem zei…
Ja ik wil wel ook mee doen,vind het een leuk idee.
groetjes
Margreet zei…
Ja dat lijkt me een leuk idee, Ik hb een quilthuisje maar nog geen idee wat ik er in ga maken.
Ik ben benieuwd en doe graag mee.

Margreet
Shirley zei…
De huisjes die ik in huis heb (en ook verkoop) zijn voor quiltjes van 25x 27 cm, en dan zit het quiltje 1 cm van de zijkanten af, en 1 cm van onderkant en dan valt de bovenkant gelijk met het begin van de schuine hoek (komt er dan niet tegenaan).

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p