Doorgaan naar hoofdcontent

Zon!

Is het bij jullie ook zulk lekker weer? Nou, hier in het midden van het land wel hoor! Ok, gisterenochtend was de zon nog nergens te bekennen en hadden we zelfs eerst nog regen, maar rond 13.00 uur piepte ie door het wolkendek en werd het echt lekker! Dus na het snijden van een deel van de sashings voor mijn Dear Jane ben ik lekker op het balkon gaan zitten en heb er een paar aan gezet! Het begin is er:PICT0031 (Small) Nu staat de wasmachine druk te draaien om de restlap van de ecru stof te bleken en te krimpen. Ik heb eens een wat donkerder kleur gekocht – jaren geleden - en toen vond ik dat niet mooi. Dus in de wasmachine en bleken….nu vind ik die kleur wel mooi, maar ja, het moet wel een beetje bij elkaar blijven passen he, dus toch maar gaan bleken! Ik doe dat gewoon op de kookwas met waspoeder waar wat bleek in zit. Vanochtend heb ik er ook nog een gewoon scheutje bleek bij gegoten om niet 4x te hoeven wassen. Dat was nl. het aantal beurten wat ik die andere lappen heb gegeven (ik had meters gekocht aan de rol en sneed er steeds een meter af die ik dan waste en bleekte), dus ja, dat moet dan wel een beetje gelijk blijven he! Als ie droog is kan ik kijken of de kleur nu goed is anders moet het nog een keertje. Ondertussen kan ik dus lekker verder sashings en blokjes aan elkaar naaien. Nee, natuurlijk niet alleen! PICT0030 (Small)Flopke is dol op het balkon, dus komt ze er altijd gezellig bij liggen! Een beetje chillen en rond kijken is haar grote hobby nu! En zien jullie de bloemen aan de bomen, ja we hebben een grote tuin voor het huis nu! Echt prachtige bloesem bomen staan volop in bloei! En het leuke is: de gemeente doet het onderhoud!
PICT0019 (Small) PICT0029 (Small)  

Reacties

Lida zei…
Ja dat heb ik ook wel gedaan, zelf de katoen bleken, maar soms kreeg ik dan toch verschil dus nu koop ik toch maar echte quiltkatoen, maar ik ben benieuwd hoe het jou gaat lukken! Heerlijk daar samen op het balkon, hier in de tuin staat nog een fris windje maar de zon schijnt zalig! Groetjes
Lida
Wilma Kuin zei…
Wat leuk dat je bezig bent met je blokjes aan elkaar te zetten....
Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien...
Gert zei…
Vandaag is het hier (een dag later dan in deze posting) ook heerlijk weer. Hopelijk blijft het dit weekend net zo lekker. Fijn dat het bleken goed verlopen is. Ik kan mij voorstellen dat het best spannend is of het er goed uitkomt of niet.

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p