Doorgaan naar hoofdcontent

Flopke is weer ziek


PICT0076 (Small)Ja, zo speelde ze nog begin december in de sneeuw en begin Januari is ze ziek. Mijn meisje spuugt vanaf 2 Januari elke ochtend in alle vroegte behoorlijk flink, dus ver voor haar ontbijt! Ze was in November ook al niet lekker, toen spuugde ze ook en had nog diaree erbij toen, maar dat laatste heeft ze nu niet. We zijn afgelopen maandag maar weer eens op bezoek geweest bij haar vriendin, de dierenarts! En gelukkig vindt ze het echt nooit erg om daar naar toe te gaan! Na even lekker knuffelen sprong ze zelf al op de tafel! Zo misselijk als ze was, want even later ging ze ook daar weer over haar nek. Er is bloedonderzoek gedaan ter plekke en die uitslagen waren allemaal goed. Toen is er ook bloed opgestuurd naar het lab voor de lipides (ter bepaling van een pancreatitis) en die waardes waren ook goed. De uitslag kwam vanochtend binnen, vlak nadat ik zelf gebeld had voor overleg, omdat vanochtend Flopke weer aan het spugen was, nadat ze gisteren het goed gedaan had op de nieuwe medicijnen. Besloten is nu om Flopke door te sturen naar de internist in Utrecht. En waarschijnlijk krijgt ze dan gelijk een endoscopie waar ze voor onder narcose moet. As. dinsdag ochtend vroeg kunnen we al terecht, dus nog even vol houden meisje van me! Hopelijk vinden ze dan waar ze zo beroerd van is. Het kan een gevolg zijn van de maagoperatie die ze heeft gehad toen ze net 1 jaar was, nadat ze mijn quilt naaldje had ingeslikt (erosie van de maagwand of litteken weefsel) óf een maagzweer óf ze heeft toch in november iets in het park te pakken gekregen tussen de struiken. Voorlopig houden we haar maar even lekker rustig thuis, dan kan ze daar niet weer gaan snaaien! We zullen dus voorlopig geduld moeten hebben tot dinsdag en hopen dat het niet ondertussen verergert! En ik ben dus echt geen geduldig typetje als het om die kleine gaat! Dus duimen draaien maar weer!

Ondertussen mijn koppie rustig zien te houden met wat naaiwerk aan mijn bruin roze sterretjes! Heeft wel wat linken met Flopke! Bruin (haar kleur) en roze (meisje)!


Reacties

Ineke zei…
Ach toch...wat zielig!!! Ik hoop dat ze snel weer opknapt!
Groetjes
Tineke zei…
Oh, wat zielig. Hopelijk komt er wat uit de onderzoeken en knapt ze snel weer op.
Groetjes Tineke
Craftluver zei…
Dank je wel Tineke! Dat hoop ik ook erg! Die onzekerheid is altijd zo vervelend!
Craftluver zei…
Dank je wel Ineke! Daar gaan we voor!
tiny zei…
Wat vervelend voor jullie allebei. Hopelijk knapt ze na haar onderzoek in Utrecht snel weer op. Sterkte ermee. Je sterren worden mooi.
Groeten Tiny
Unknown zei…
sterkte met haar, ik hoop voor je dat ze in Utrecht wat voor haar kunnen doen.

Groetjes Yvon.
O jee, geef haar maar een aai over haar bolletje van me, en zeg maar dat ze snel moet opknappen
Mooi je sterren
Fijne dag groetjes Joke uit een koud Zweden, waar het sneeuwt
Craftluver zei…
Dank je Johanna! Ze vond de aai erg lekker en liever over haar hoofdje inderdaad als over haar buikje! Nog een paar nachtjes slapen en dan mag ze naar het grote ziekenhuis!
Ellie zei…
Wat klinkt dat akelig! Inderdaad is het te hopen dat ze er achter komen wat haar scheelt en wat er tegen gedaan kan worden. Het allerbeste voor haar. Sterkte hoor!
Groet,Ellie.

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p