Doorgaan naar hoofdcontent

Bijna is het jaar al weer voorbij!

Ja, de tijd gaat zo snel! Hij vliegt letterlijk door mijn handen! En ik zit niet stil, maar om te zeggen dat ik een reuze productie heb nou niet echt dit jaar! Wel meer als andere jaren, dus er is vooruitgang! Ik probeer nog twee kleine quiltjes af te maken de komende twee weken, maar dan heb ik het ook wel gehad, denk ik zo.

Wederom is mijn Dear Jane niet tot een eind gekomen in 2013, maar we houden goede hoop!
Dus maar eens een nieuw lijstje gemaakt met al mijn UFO’s, nadat ik mijn hele werkkamer een paar weken terug eens grondig had opgeruimd en uitgezocht en vooral 18 vuilniszakken rotzooi had afgevoerd! Daarmee raak je ook UFO’s kwijt he! Want ik leg niet terug, wat ik al niet meer leuk vind! Gewoon nu van boven naar beneden de lijst afwerken! Misschien met af en toe voorrang aan een bepaald project (hm niet té vaak ook weer he!), zoals de bed quilt voor mijn moeder van 80, anders ligt ie misschien zelfs nooit op haar bed! Ik kán erg lang over een bedquilt doen nl.!

En daarnaast ga ik ook beginnen aan een sampler, die als middendeel een grote dahlia krijgt. Dat wordt de quilt voor mijn moeder, dus daar moet wel gestaag aan gewerkt worden! En dan tussendoor de andere UFO’s weg werken! Ach, niet alles in 2014 hoor, dat lukt me echt niet!

Dus samengevat heb ik 1 voornemen, wat meer focussen op enkele projecten komend jaar, zodat er wat meer af komt! Dus niks nieuws tussendoor er even bij doen, zoals ik toch gauw geneigd ben, als ik weer wat leuks online zie! Dan maar opslaan en later ooit misschien nog maken! Want er is nu al bijna geen bos tussen de bomen meer te zien! En het is hobby he, dus het moet wel leuk blijven! En met nog meer plannen wordt het dat niet meer voor mij! Mijn handicap is nog steeds het slecht overzicht houden!

En wat zijn jullie plannen voor de kerst dit jaar? Wij gaan lekker koken en mams komt de eerste dag lekker bij ons eten, dus dan pakken we altijd net even lekkerder uit! En ik vind koken en bakken steeds leuker, dus dan wil ik ook wat zelf maken! Normaal doet manlief het meeste, maar dit jaar ga ik ook zelf wat dingen maken, zoals stoofpeertjes ala moeders! Hmmm lekker! En natuurlijk lekker ontspannen handwerken en een boek lezen, vooral de tweede dag! Maar elke dag ga ik beginnen met nordicen en een uurtje met Flopke eruit! Die moet ook wel wat kunnen bewegen die dagen! En dan lekker warm worden met een glühwein ‘s middags, met dat boek of borduurwerkje! Zálig!
1521974_782172035133250_1209969952_n
Rest mij nog jullie allemaal een hele fijne Kerst te wensen!
Groetjes,   Marianna

Reacties

Marjo B-W zei…
Ook voor jou fijne feestdagen! Succes met je goede voornemen...
Groet, Marjo B-W
Carin zei…
Lieve Marianna, ook voor jullie hele fijne kerstdagen !

Je hebt nog genoeg in je planning lees ik al ... hier is de lijst van UFO's en WIM's ook lang, maar zoals je al zegt ... we zijn van de straat hahaha ...
Hele fijne feestdagen en voor 2014 vooral veel gezondheid liefde en geluk

Groetjes Joke
Sis Voorn zei…
Heb je net ontdekt via de quiltersgilde ! Gezellie....
Wat een leuke hond !
Je mijmeringen over het nieuwe jaar herken ik wel ;)
Fijne feestdagen
Een leuke gezellige blog! Wat een prachtquilt voor het komend jaar. Succes en een fijn kerstdiners!

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p