Doorgaan naar hoofdcontent

Sjaan kwam langs en meer handwerk!

In mijn vorige blogje liet ik al mijn schatten zien van de beurs in Rijswijk. Natuurlijk moest ik er gelijk wat mee doen! Ik had oa. het Flow malletje gekocht en daar zijn deze stofjes voor bedoeld: PICT0004 Eerst lukte het niet zo goed om het malletje goed op de stof te tekenen maar na het gebruikhet gebruik van een goede stift in plaats van een teken vulpotlood (waarvan steeds de punt afbreekt), lukte het uiteindelijk wel goed! En die stift gebruik ik nu voor al mijn afteken werk! Dus hier het resultaat van afgelopen week:IMAG1496 (Medium)Deze rijen ben ik nu aan elkaar aan het naaien en dat is nog best lastig! Maar ik blijf stug door gaan en dan kom ik er wel! Ik vind het zelf een erg leuk kleurverloop

Daarnaast ben ik weer begonnen/verder gegaan aan mijn Sjaantjes versie (Blood, Sweat & Tears)IMAG1507 (Medium)Elke dag probeer ik een driehoek te snijden en ‘s avonds er ook eentje te naaien! Ik heb de bovenste rand al in elkaar genaaid en de rechter zij rand is ook al gepatched (nog niet aan elkaar gezet) en nu dan de onderste rand maken! Ik heb al de blokken al af sinds november 2011, dus nu moeten die driehoekranden er ook eens aan geloven!
Image9
Ik wil deze top af hebben voor half juni, want dan ga ik die workshop Amish quilten volgen en mijn Sjaan is dan mijn  oefenlap voor daarna! Dan moet ze natuurlijk wel af zijn he! Maar dat is nu even een goede stok achter de deur, om haar eindelijk eens af te maken! Na 10 jaar mag dat ook wel eens toch? Alleen ga ik haar dus niet quilten op een quiltraam, want dat past niet in mijn huis! Dus hopelijk krijgen we dan ook tips hoe het anders kan! Maar hier ben ik nu dus druk mee bezig!

En natuurlijk kunnen de randjes niet achter blijven, dus die ik heb ik voor de Pasen nog even bij gewerkt, want ik lag erg achter! Wel drie weken of zo! Dus in de week voor Pasen heb ik dat ingehaald en gelijk vorige week op Paaszaterdag nog de randjes van deze week erop gezet! Ik vind deze lap steeds mooier worden nu!IMAG1500 (Medium)
En dan heb ik nog iets heel speciaals te laten zien, nl. de erfenis van mijn tante, naast dozen vol garen kreeg ik een oud naaldenboekje:
IMAG1501 (Medium) IMAG1502 (Medium)
en haar gereedschapjes, let vooral op dat oude schaartje!
 IMAG1506 (Medium) IMAG1504 (Medium)
Herkent iemand iets van deze oude gereedschapjes? Ik ken ze niet allemaal! De meest rechtse is een weefnaald om papieren strookjes door te weven en een paar grote veiligheids spelden, maar wat de twee meest linkse zijn weet ik niet en ook die tweede van rechts ken ik niet. Dus wie hier wat meer info over heeft, het is heel welkom!

Fijn weekend allemaal! Het beloofd een zalige Koningsdag te worden! De tompoezen zijn al in huis en smaakten heerlijk vanochtend! Ik ga deze even in elkaar zetten voor mams quilt! Het midden wordt een grote dahlia!IMAG1495
Doeg!1557465_10201342124827294_15100253_n

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ander blog

Voor degene die hier nog wel eens langs komen:  Ik heb ook op WordPress een blog en daar ga ik verder met mijn papier hobby's, nu quilten bij mij eigenlijk stil ligt. Hier is de link: Wordpress blog Veel plezier met lezen daar! Groetjes, Marianna

Lekker bezig

De afgelopen tijd heel afwisselend bezig geweest. Ik heb mijn Bullet Journal weer eens opgepakt en ingetekend voor de maand maart. Ik had de eerste twee maanden van 2019 er niks mee gedaan, vooral omdat ik merendeels gewoon te ziek was. Die rotgriep bleef ook hier lang hangen! Maar dat komt mijn koppie niet ten goede, dan verlies ik het overzicht over wat ik graag wil doen en wanneer iets af moet zijn (zoals bv. voor een workshop), dus dat was de reden om hem er toch weer bij te pakken. En het werkt nog niet helemaal volledig, maar het geeft wel meer rust en overzicht. En dan kom ik ook weer beter in mijn velletje te zitten en wordt ik iets produktiever. Dat is geen doel op zich, maar het voelt gewoon fijner als je ook eens iets kunt afmaken. Geeft meer voldoening dus... ..... dus ben ik nog steeds bezig mijn Dear Jane aan het quilten, ongeveer 1 blok per dag en een sashing. Behalve die dagen dat ik veel weg ben, dan lukt dat niet. Vaak zit ik nu 's avonds op de bank TV te kijke

Heerlijk dagje Schagen en Amsterdam

Zoals ik in mijn vorige blogje al vertelde ben ik gisteren naar Schagen geweest om bij Aljona de fotoquilt cursus te volgen. Jacqueline  gaf daar de les en dan is het altijd gezellig! Was heerlijk om weer eens bij hun geweest te zijn. Helaas was Aljona zelf er niet, die zit vandaag in de USA en gaat daar op Handiquilt cursus...tja, verschil moet er zijn he! LOL! En ik kwam op de cursus ook nog Monique tegen, die vertelde altijd mijn blog te lezen (hoi Monique!) en dus mijn foto's herkende van Flopke! Grappig hoe klein de wereld dan ineens is! Terwijl ik dus altijd denk dat er maar een handjevol mensen zijn die dit gebrabbel lezen! Dus Monique, laat je nu een berichtje achter voor de gezeligheid? Altijd leuk hoor om contact te hebben met je lezers! Maar dat geldt voor jullie allemaal. Ik vind het echt geweldig als jullie een commentaartje op mijn schrijfsels achter laten! Dus heel erg bedankt als je dat al doet! Deze twee foto's zijn het uiteindelijk geworden waar ik een p